Motocykl MZ ES 250/1


V roce 1961 byl model ES 250 dále modelován jako ES 250/1. Motor měl upraveno hlavní ložisko klikového hřídele, které bylo mazáno převodovým olejem. Směšovací poměr olej-benzín může být také změněn z 1:25 na 1:33 použitím ložiskové klece na ložisku ojnice. Přední blatník, který byl v ES 250 o něco déle tažen kolem kola, se nyní stal poněkud ostřejší; boční panel byl zmenšen. S výkonem 16,5 koní byl model ES 250/1 také výkonnější, což se projevilo velmi jasně díky příznivé křivce točivého momentu v jízdní praxi. I při poměrně nízkých rychlostech byl velký točivý moment. Stejně jako u pozdějších motorů MZ byl stroj překvapivě silný v porovnání s nominálním výkonem. Maximální rychlost stanovená ve zkušebním protokolu KFT se pohybovala mezi 105 km/h a 118 km/h. Spotřeba paliva však nebyla optimální, ve zkušebním průměru činila 4,6 l / 100 km a mohla při plném zatížení stoupnout na 6,7 ​​l / 100 km.

ÚDAJE VOZIDLA: ES 250/1
Výrobce: VEB Motorradwerke Zschopau
Země původu: NDR
Rok výroby: 1962, Počet válců/obsah: 1 / 250 cm3
Výkon: 9,2–14,0 kW
Max rychlost 1158 km / hod
Spotřeba: 4,6-6,7 l/100 km (benzín)
Váha: 153 kg

Zdroj: wikipedia.org